Alweer bijna 2 weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Alweer bijna 2 weken in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 2 weken in Zuid-Afrika

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

23 April 2015 | Zuid-Afrika, Illovo

Lieve allemaal,

Inmiddels zit de tweede week bij MoP er alweer bijna op. De tijd gaat zo snel hier! Deze week sta ik bij de klas ‘Grade R’, dit is hier een soort kleuterklasje. De kinderen leren hier dingen als 1 +1 = 2, maar ze mogen ook af en toe lekker knutselen en buiten spelen. Het is heel leuk om mee te helpen in deze klas! Toch mis ik de baby’tjes wel hoor, maar gelukkig zie ik ze tussendoor even. De komende twee weken zal ik weer bij de baby room te vinden zijn.

In mijn huisje St. Augustine is het ook heel erg leuk. Hoe langer ik daar mee help, hoe meer ik merk dat de kinderen vertrouwd met me raken. Elke dag om 17:00 uur doe ik de jongens (1 jongen van 6 jaar, 2 jongens (=tweeling) van 4 jaar) in bad en daarna gaan we meestal nog een uur puzzelen. Vandaag had ik ook een zakje snoepjes meegenomen voor de kinderen van mijn huisje. Binnen 2 minuten was alles op ongeveer haha! De jongere kinderen vermaken zich goed hier op het terrein van MoP, maar de oudere kinderen vervelen zich vaak heel erg. Wel begrijpelijk, want ze komen eigenlijk nooit het terrein af. De kleintjes kunnen hier lekker rondrennen en spelen en merken dit niet zo, maar voor de oudere kinderen moet dit af en toe heel saai zijn! Gelukkig hadden ze gisteren een leuk uitje naar de musical bij een highschool hier in de buurt, inclusief pizza en Coca Cola!

Ik kom hier de tijd wel goed door. Er staan een paar drukke dagen voor de boeg. Zaterdag heb ik een dagtrip naar Oribi Gorge (natuurreservaat), ik ben onwijs benieuwd! Maandag is hier een nationale feestdag en daarom gaan we zondag en maandag met een aantal vrijwilligers twee dagen naar het strand. Het is ook wel een beetje vakantie hier in Zuid-Afrika! ;)

Ik hoop dat alles goed gaat daar in Nederland! Voorlopig blijf ik nog lekker hier :)

Liefs,
Madelon

  • 23 April 2015 - 22:21

    Gerda:

    Hallo Madelon,

    Fijn dat je zo geniet, lekker daar blijven voorlopig, alhoewel het weer hier ook prima is tot nu toe.

    Groetjes en een knuffel

  • 23 April 2015 - 23:33

    Floris:

    Benieuwd naar dat natuurreservaat!
    Ook leuk om wat foto's van die kinderen te zien, krijg je toch een beter beeld van hoe het er daar aan toe gaat. xxxxx

  • 24 April 2015 - 07:54

    Carla En Roel:

    Hoi Madelon,

    Ik zie je daar helemaal bezig met die kinderen. Dat de oudere kinderen zich vervelen begrijp ik ook wel. Dat ze daar niet iets voor verzinnen. De mogelijkheden zijn misschien ook beperkt. Wij wensen je nog veel plezier daar, geniet ervan.
    Vandaag onze laatste dag zon voorlopig. Op naar een frisse Koningsdag.

    Veel liefs van ons beiden.

  • 25 April 2015 - 22:46

    Opa En Oma:

    Lieve schat,
    Wat is het toch leuk om jouw belevenissen te lezen. En je kunt het zo mooi vertellen.
    Nog veel plezier en succes met je kindjes. Veel liefs uit Breda xxxxx

  • 26 April 2015 - 19:43

    Jeanne Van Kamoen:

    Hi Madelon, net al jouw berichtjes uit Suid Afrika gelezen. Wat een mooie ervaring werken met de kinderen en ondertussen ook de kans krijgen iets van het land te zien. Blijf genieten het is zo'n mooi land!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Illovo

Zuid-Afrika - Mother of Peace

-

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2015

Home sweet home!

19 Mei 2015

Wine, pinguïns & more

14 Mei 2015

Safari

11 Mei 2015

Onze reis samen is begonnen!

08 Mei 2015

Goodbye Mother of Peace!
Madelon

Ik verblijf vanaf 13 april in Zuid-Afrika waar ik vrijwilligerswerk zal gaan doen bij het weeshuis 'Mother of Peace'.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8476

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 23 Mei 2015

Zuid-Afrika - Mother of Peace

Landen bezocht: