Shark cage diving and more :) - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Shark cage diving and more :) - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Shark cage diving and more :)

Blijf op de hoogte en volg Madelon

20 April 2015 | Zuid-Afrika, Illovo

Lieve allemaal,

Het afgelopen weekend heeft wel een nieuwe update op mijn weblog verdiend. Nadat de eerste echte ‘ werkweek’ bij MoP erop zat, stond het weekend voor de deur! Zaterdagochtend ben ik meegegaan met de tennisles van de kids. Willie neemt mij gezelig overall mee naar toe, wat heel erg leuk is. Het was leuk om de kinderen zo te zien genieten van het sporten!

Hierna heeft Willie mij afgezet bij Maaike en Joris, zij verblijven bij Khanya Hospice. Het was heel leuk om elkaar weer even te zien en bij te kletsen over onze ervaringen. Nadat ik een rondleiding kreeg door hun verblijf (ze hebben serieus wel 10 sloten op de deur), zijn we een kijkje gaan nemen bij de zee. Zij verblijven in het dorpje Umkomaas, wat aan de prachtige Zuid-Afrikaanse kust ligt. We hebben langs de zee gewandeld en lekker gelunched bij een strandtentje. Een heerlijk vakantieleventje! Toen kwamen we op het gekke idee om misschien te gaan duiken met haaien (shark cage diving). Joris wilde dit sowieo heel graag doen en hij wist Maaike en mij dan ook snel over te halen. We hebben ons dan ook maar meteen voor de volgende ochtend opgegeven. Ik vond het toch wel even spannend hoor! Die avond hebben we lekker gerelaxed met een wijntje erbij. De volgende ochtend om 7:30 vertrokken we weer richting de zee. Met een klein bootje gingen we samen met zeven andere gekken de zee op. De zee hier bij Durban is ontzetend ruig , dus dit was al een hele onderneming. Onderweg werd ik helaas dan ook al snel zeeziek :(. Nadat we een aantal km de zee op zijn gegaan, kwamen we eerst dolfijnen tegen. Echt ontzettend mooi! Hierna werd de kooi in de zee gegooid en was het mijn beurt om als eerste in de kooi te springen ! Toch wel een beetje spannend maar het was ook een hele gaaf! De haaien zijn echt immens groot en komen heel erg dichtbij. Deze ervaring zal ik niet snel vergeten!

Vandaag is er alweer een nieuwe week aangebroken. Deze week ga ik meehelpen in de ‘Grade R Class’ (kinderen van ongeveer 5-6 jaar). Inmiddels heb ik het gevoel dat ik al best een tijdje in Zuid-Afrika ben, terwijl het pas een week is. Ik heb het erg naar mijn zin en heel erg leuk om al jullie lieve reacties te lezen!

Veel liefs van mij uit Zuid-Afrika!

  • 20 April 2015 - 14:42

    Gerda:

    Hallo Madelon,
    Wat gaaf zeg zo in een kooi te zitten, best eng, knap hoor dat jij dat durft.
    En wat leuk zo'n blog, kunnen we je een beetje volgen he, kwam er net achter.
    Geniet lekker en maak de kindjes blij.
    Wij zitten hier ook lekker in de zon.
    Lieve groetjes
    Gerda en Joop

  • 22 April 2015 - 22:24

    Esther Bom:

    Hi Madelon,

    Via opa heb ik je website gevonden. Wat leuk om zo mee te kunnen lezen met je belevenissen. Ik vind je wel heel stoer om in zo'n kooi te gaan en dan ook nog zo dicht bij die haaien. Dolfijnen zouden meer mijn ding zijn. Ik hoop de komende week mee te kunnen lezen en genieten van al je verhalen. Geniet ervan!
    Groetjes "Tante" Esther (en Frans, Elon, Lotte en Nathan natuurlijk!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Illovo

Zuid-Afrika - Mother of Peace

-

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2015

Home sweet home!

19 Mei 2015

Wine, pinguïns & more

14 Mei 2015

Safari

11 Mei 2015

Onze reis samen is begonnen!

08 Mei 2015

Goodbye Mother of Peace!
Madelon

Ik verblijf vanaf 13 april in Zuid-Afrika waar ik vrijwilligerswerk zal gaan doen bij het weeshuis 'Mother of Peace'.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 8482

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 23 Mei 2015

Zuid-Afrika - Mother of Peace

Landen bezocht: