Home sweet home! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Home sweet home! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Home sweet home!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

23 Mei 2015 | Nederland, Breda

Lieve allemaal,

Alweer de laatste weblog over Zuid-Afrika (voor nu dan). Las en ik zijn inmiddels weer terug in ons koude kikkerlandje. Wel weer even wennen hoor… We werden super lief ontvangen op Schiphol door papa, mama en Flor. Heel leuk om ze weer te zien!

De afgelopen dagen hebben we nog een super tijd gehad in Kaapstad, wat een stad! Zo zijn we woensdag naar Robbeneiland geweest. Dit was erg indrukwekkend, we werden rondgeleid door één van de ex-gevangenen die daar ooit heeft gezeten. De rondleiding ging onder andere langs de cel van Nelson Mandela. Woensdag zijn we ook in één van de grootste townships van Kaapstad geweest, Langa. Dit was erg interessant omdat we nu meer konden horen over de geschiedenis van Zuid-Afrika. Natuurlijk was het ook erg indrukwekkend om te zien hoe mensen daar leven tussen de ratten en afval. We zijn er wel achter dat Zuid-Afrika echt het land van grote contrasten is.

Op ons lijstje stond ook nog een bezoek aan Kirstenbosch, de botanische tuinen in Kaapstad. We hebben gelopen over de ‘Tree Canopy Walkway’, een nieuwe brug die over de bomen heen loopt met een super mooi uitzicht op de Tafelberg. De rest van de dag hebben we doorgebracht bij Waterfront, één van de toeristische delen van Kaapstad. Natuurlijk ook even een ritje gemaakt in het reuzenrad! :)

Vrijdag was alweer onze laatste dag in Zuid-Afrika. Ondanks dat hadden we beiden niet het gevoel dat we al bijna naar huis gingen, misschien omdat onze vlucht pas om 23:00 uur ’s avonds zou vertrekken. We hadden super geluk met het weer, 28 graden en onbewolkt, en besloten dan ook de Tafelberg te gaan beklimmen. Ja mensen, beklimmen, niet zomaar met de kabelbaan naar boven. De lange klimtocht naar boven was zeker de moeite waard, het uitzicht was super mooi! Tot slot hebben we onze vakantie heerlijk afgesloten bij Camps Bay, één van de chiquere gedeeltes van de stad. De zon zien ondergaan vanaf het strand, wat een super mooi land is Zuid-Afrika!

Ik heb genoten van de afgelopen zes weken, waarin ik ontzettend veel heb gezien en gedaan. Iedereen bedankt voor het volgen van mijn weblog!

Liefs,
Madelon

• 23 Mei 2015 - 23:46

Paul En Monica:

Liewe Madelon en Laszlo, Mama en ek is baie bly julle weer gesond en wel in ons midde te hê! Veel liefs, Paul en Monica.