Wine, pinguïns & more - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Wine, pinguïns & more - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Wine, pinguïns & more

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

19 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, met weer een leuke update uit het mooie Zuid-Afrika!

Voordat we onze reis zouden voortzetten naar Kaapstad, hebben we eerst vrijdag nog een chimpansee opvang bezocht. Hier wonen ongeveer 30 chimpansees die bijvoorbeeld eerst in een cursus hebben gewerkt en hieruit zijn gered. We hebben hier een hele leuke rondleiding gekregen en geleerd dat chimpansees voor 97 % gelijk zijn aan mensen.

Zaterdag zijn we van Johannesburg naar Kaapstad gevlogen, dit ging lekker snel omdat het een binnenlandse vlucht is. Bij aankomst op de luchthaven kregen we weer een nieuwe auto en deze kreeg was het een Volkswagen Polo TSI, in rode uitvoering . We hadden een overnachting geboekt in Hermanus, een klein vissersdorpje een uurtje rijden vanaf Kaapstad. In de maanden juli t/m oktober zijn hier walvissen, helaas hebben wij er nu geen kunnen spotten. Desondanks een heel gezellig dorpje waar we zelfs een paar uur op het strand hebben kunnen liggen. Heerlijk!

Vanuit Hermanus gingen wij op weg naar onze volgende bestemming: Stellenbosch. Stellenbosch staat bekend om haar wijnbouw en hier wilden wij natuurlijk ook wat van proeven. Maandag zijn we op de mountainbike samen met een gids langs meerdere wijnboerderijen gereden om verschillende soorten wijnen te proeven. We hebben maar meteen wat inkopen gedaan, haha!

Vandaag (dinsdag) hadden we een druk programma, namelijk een tour over het Kaaps schiereiland. We zijn begonnen bij verschillende kleine dorpjes zoals St. James met schattige gekleurde strandhuisjes (zie foto). Hierna zijn we gestopt bij Boulder’s Beach waar meer dan 2000 pinguïns leven aan het strand. Na een ietwat vermoeiende klimtocht over rotsen hadden we dan eindelijk het pinguïn strand bereikt en het was zeker de moeite waard! Na de pinguïns gingen we op weg naar ‘Cape of the Good Hope’ en ‘Cape Point’. We zijn natuurlijk op de foto geweest met het beroemde bord (erg toeristisch…) en zijn omhoog geklommen naar de vuurtoren. Wat een super mooie uitzichten!

De komende dagen hebben we nog genoeg op het programma staan. Zo gaan we nog de tafelberg beklimmen en gaan we ook op excursie naar een township en Robbeneiland. Volgende keer meer daarover! ;)

Liefs van ons! xxx

• 21 Mei 2015 - 20:15

Carine Peters:

Lieve Madelon,

Wat leuk om al jouw verslagen te lezen en geweldige foto's te zien.
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad en zoveel hebt kunnen doen.
    We wensen jullie nog een paar fijne laatste dagen en een goede reis terug!

Liefs Henk, Carine en Stijn