Safari - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Safari

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

14 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Lieve allemaal,

De luxe van onze honeymoon suite hebben we inmiddels verruild voor meer basic onderkomens in de bush. Allereerst zijn we op tijd vanuit Hazyview vertrokken naar Manyeleti, een privéreservaat dat onderdeel is van het Krugerpark, om op tijd te zijn voor een Game Drive. Via de prachtige Panoramaroute zijn wij richting het oosten gereden, waar we, na enkele obstakels (liggende koeien op de weg), aankwamen bij één van de toegangspoorten van het park. Na onze gegevens ingevuld te hebben werden we toegelaten en kon het dieren spotten eigenlijk al beginnen. Op weg naar ons kamp stak een grote groep impala´s de weg over en keken de buffels ons verbaasd aan.

Aan het begin van de middag kwamen we aan bij het kamp en werden we hartelijk ontvangen en begeleid naar onze ´tented chalet´. In het kamp is geen elektriciteit aanwezig en warm douchen is slechts op bepaalde tijden mogelijk, omdat het water moet worden opgewarmd met vuur. Op zich is dit allemaal geen probleem, alleen moesten we zuinig aan doen met de batterijen van onze camera´s en mobiel, zodat we alle bijzondere dingen hier toch vast kunnen leggen. Na een kleine lunch vertrokken we met onze chauffeur en tracker in de jeep om wild te spotten. Tijdens een mooie tocht van 3 uur door de prachtige natuur hebben we al veel wild kunnen spotten. Onder andere impala’s, een groep van meer dan honderd buffels, jakhalzen, zebra’s, gnoes, olifanten, nijlpaarden en het meest bijzonder was toch wel een groep van 11 leeuwen op ongeveer 2 meter afstand. Na de drive aten we nog wat met de eigenaar van het kamp, waarna we vroeg ons bed opzochten. De dag er na doen we namelijk een game walk die start om 6 uur ’s ochtends.

Enigszins moe zaten we dan om 6 uur met een kopje thee bij het kampvuur, waarna we te voet op pad gingen met onze ranger inclusief geweer. Tijdens een game walk is het moeilijker om wild te spotten, aangezien het wild mensen te voet blijkbaar enger vindt dan mensen in een auto. Deze tocht was dan ook meer bedoeld om te kijken naar sporen, bomen en planten. Toch kwamen we ook nog een groep buffels tegen die ons wel erg interessant vonden zodat we even moesten schuilen.

Na een paar leuke dagen bij Manyeleti Game Reserve was het tijd om verder te gaan naar het Kruger Park. We merkten al meteen dat het hier een stuk toeristische is. De dieren zijn hier minder bang voor auto’s en het is overal een stuk drukker. Desondanks zaten we in een gezellig park, Pretorisukop, en hebben we nog een aantal dieren gespot. Vandaag hebben we een beetje een relaxdag gehouden, lekker aan het zwembad gelegen dus. Inmiddels zijn we aangekomen bij weer een super mooie bed & breakfast in het plaatsje Komatipoort. We zijn benieuwd wat de komende dagen ons weer gaan brengen! :)

Veel liefs vanuit het prachtige Zuid-Afrika!

• 14 Mei 2015 - 20:32

Roel En Carla:

Prachtige foto's. Bijzonder allemaal. Al die wilde dieren van zo dichtbij.
    ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Veel plezier weer.
    Liefs.
    Roel en Carla.

• 16 Mei 2015 - 17:03

Jeanne Van Kampen:

Komatipoort is leuk. Wij hebben daar ook al 'n paar keer gezeten. Prachtig zo'n grote groep leeuwen. Bofferds!!! Veel plezier nog in Kaapstad.