Sawubona! - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Sawubona! - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Sawubona!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

28 April 2015 | Zuid-Afrika, Illovo

Sawubona (hallo in zulu-taal),

Hoe gaat het allemaal met jullie in Nederland? Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin in Zuid-Afrika!

Afgelopen dagen heb ik een heerlijk lang weekend gehad waarin ik heel veel leuke dingen heb gedaan en gezien. Vrijdagavond kwam Noortje (vrijwilliger bij the farm) bij ons slapen, omdat wij de volgende ochtend vroeg zouden vertrekken naar Oribi Gorge! Om 06:30 werden we opgehaald bij MoP en moesten we nog ongeveer anderhalf uur rijden naar het natuurreservaat. De verschillende landschappen hier in Zuid-Afrika zijn zo ontzettend mooi!
Die ochtend zijn we meteen avontuurlijk begonnen met ziplinen (check de foto’s). Een parcour van 4,5 km lang waarbij je 18 ziplines hebt (over het water, over de hoogste bomen en door de bergen). Dit was echt ontzettend gaaf! Die middag hebben we ook nog een aantal dieren kunnen spotten, zoals zebra’s en giraffes.

Aangezien maandag hier een feestdag is (vrijheidsdag) ben ik met een aantal andere vrijwilligers twee daagjes er tussen uit gegaan. We hebben overnacht in een prachtige bed & breakfast waarbij het net leek alsof je je in de jungle bevond! Zondag zijn we naar het strand geweest en ’s avonds hebben we een heerlijke braai (barbecue) op. Op maandag was het helaas minder mooi weer, dus zijn we naar the Galleria gegaan (een groot winkelcentrum hier in de buurt). Al met al, een geslaagd weekend!

Deze week heb ik maar een korte ‘werkweek’. Vandaag (dinsdag) ben ik nog gezellig bij de baby’s, maar woensdag hebben we vrijwilligersdag. Tijdens de vrijwilligersdag gaan we met alle vrijwilligers langs de verschillende projecten van Be More. Het lijkt me leuk om te zien wat de andere projecten allemaal doen. Donderdag heb ik een gewone dag, maar ’s avonds is Durban by Night. Hierbij worden we door een politieagent rondgeleid door het centrum van Durban. En vrijdag vertrek ik alweer voor een weekend naar de Drakensbergen. Een lekker druk programma dus, maar wel heel leuk!

De tijd vliegt hier voorbij, maar toch heb ik ook het gevoel dat ik hier al heel lang ben. Het project is ontzettend leuk om te doen en de kinderen zijn heel lief. Toch kan ik ook niet wachten om meer te zien van het land tijdens de rondreis samen met Laszlo! :)

Heel veel lieve groetjes van mij uit het mooie Zuid-Afrika!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 April 2015 - 12:00

    Frank:

    Madelon leuk om te lezen wat je meemaakt! Goed geschreven ook! Zou best wel weer in de 20 willen zijn!! Geniet van alle indrukken

  • 28 April 2015 - 12:19

    Susanne:

    Hooi!!

    Wat ontzettend leuk allemaal! Je maakt echt leuke dingen mee :) Ik ben benieuwd naar de rest van je ervaringen! Have fun!
    xx

  • 28 April 2015 - 21:20

    John Voets:

    fijn om te lezen dat je zo geniet. Enjoy

  • 30 April 2015 - 20:33

    Opa Wim:

    Lief kind
    Fijn,dat je het zo naar je zin hebt.
    Geniet er maar echt van.
    Kijk uit voor de leeuwen.Niet aaien dus.
    Nog een week,danis het helemaal
    dikke pret: dan komt Laszlo !!
    Veel liefs en kom heel terug
    Xxxxxxxxxxxompa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Illovo

Zuid-Afrika - Mother of Peace

-

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2015

Home sweet home!

19 Mei 2015

Wine, pinguïns & more

14 Mei 2015

Safari

11 Mei 2015

Onze reis samen is begonnen!

08 Mei 2015

Goodbye Mother of Peace!
Madelon

Ik verblijf vanaf 13 april in Zuid-Afrika waar ik vrijwilligerswerk zal gaan doen bij het weeshuis 'Mother of Peace'.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 8458

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 23 Mei 2015

Zuid-Afrika - Mother of Peace

Landen bezocht: