Eerste berichtje uit Z-A! - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu Eerste berichtje uit Z-A! - Reisverslag uit Illovo, Zuid-Afrika van Madelon Hager - WaarBenJij.nu

Eerste berichtje uit Z-A!

Door: Madelon

Blijf op de hoogte en volg Madelon

16 April 2015 | Zuid-Afrika, Illovo

Lieve allemaal,

Mijn eerste berichtje uit Zuid-Afrika!
Ik ben hier nu een paar dagen en begin steeds meer te wennen. Het ritme is hier wel zo ontzettend anders dan in Nederland, maar dat zal bij mij vast ook nog gaan veranderen.

De vlucht naar Zuid-Afrika verliep echt vlekkeloos! Nadat mijn backpack als een van de laatste aan kwam (stress....), kon de reis dan echt gaan beginnen! Het begon allemaal heel relaxed, de eerste nacht verbleven we met alle nieuwe vrijwilligers in een super mooi hostel vlakbij de zee! Ik heb maandag heerlijk gezwommen en in de zon gelegen! Met factor 50, dat wel.

Dinsdag werden Wilma (de andere nieuwe vrijwilliger bij Mother of Peace) en ik opgehaald door Willie, de chauffeur van MoP. We hebben de afgelopen dagen iedereen ontmoet, en ik kan je vertellen dat zijn een heleboel mensen! Het is een onwijs grote community, met ongeveer 80 kinderen. Ik heb nu ook een ‘eigen’ huisje toegewezen gekregen waar ik de komende weken ‘s ochtends en ‘s avonds mee zal helpen met de huismoeder. Mijn huisje heet St. Augustinus en er wonen zes hele schattige kinderen.

Mijn dag begint vroeg hier! Om 06:00 uur is iedereen hier al volop bezig, dus dan is het voor mij ook tijd om op te staan. Het klinkt vroeg, maar je gaat hier ‘s avonds ook al vroeg naar bed dus dat scheelt. Om 07:00 uur moet ik bij mijn huisje zijn om te helpen. Deze week sta ik op de babyroom en moet ik elke dag van 09:00 tot 13:00 uur zorgen voor twee ontzettend schattige baby’s. Ik werd vanaf woensdag meteen in het diepe gegooid maar het gaat vast helemaal goed komen de komende weken!

Ondanks dat het allemaal nog wat wennen is hier, heb ik er een goed gevoel bij:). Iedereen hier in Z-A is ontzettend aardig en gastvrij!

Liefs uit Zuid-Afrika!

  • 16 April 2015 - 18:16

    Opa, Evelien En Oma:

    Mooi verhaal! En wat een schattige kindjes!
    Heel veel succes, en geniet er maar van.
    Veel liefs van Opa, Evelien en Oma

  • 16 April 2015 - 18:45

    Carla:

    Hoi Madelon,

    Ik zie het helemaal voor me. Het gaat vast lukken allemaal.
    Wat een schatjes. Heel veel plezier. Verwen de kinderen maar lekker.
    Liefs uit Zwijndrecht van Roel en Carla.

  • 16 April 2015 - 20:33

    Opa Aad En Dicky:

    Lieve Madelon,

    Blij met je reisbericht en je verhaal over de kennismaking met Z.A.
    Je zult daar vast een fijne tijd hebben.
    Veel liefs.

  • 19 April 2015 - 21:22

    Floris:

    Mooie foto's lon!

  • 20 April 2015 - 14:37

    Gerda De Bes:

    Oh wat heerlijk en mooi, lekker kindjes verwennen, goed bezig.
    Geniet er maar van.
    Liefs
    Gerda en Joop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Illovo

Zuid-Afrika - Mother of Peace

-

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2015

Home sweet home!

19 Mei 2015

Wine, pinguïns & more

14 Mei 2015

Safari

11 Mei 2015

Onze reis samen is begonnen!

08 Mei 2015

Goodbye Mother of Peace!
Madelon

Ik verblijf vanaf 13 april in Zuid-Afrika waar ik vrijwilligerswerk zal gaan doen bij het weeshuis 'Mother of Peace'.

Actief sinds 28 Feb. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 8438

Voorgaande reizen:

12 April 2015 - 23 Mei 2015

Zuid-Afrika - Mother of Peace

Landen bezocht: